The Horror! The Horror!

Kom hem från skolan vid 17 och satte direkt igång Apocalypse Now -Redux, jisses vilken oändligt lång film!
image29

Varför, undrar ni kanske nu, valde jag att spendera över tre timmar av min (måste jag ändå säga) värdefulla tid? Det enkla svaret är att jag måste. På min litteraturkurs har vi spenderat typ två månader med att läsa "Mörkrets Hjärta" av Joseph Conrad, en öhm, inte helt smart sak att göra enligt mig. Boken tilltalade mig faktiskt inte alls. Död, ondska och europeiska kolonisatörer som bara svär över de dumma infödingarna. Ja, blä, en helt föråldrad bok. Men Apocalypse Now är baserad på boken och min lärare tyckte att då hade det ju varit kul att se den. Dubbelsnark. Jag var sjuk båda gångerna som filmen visades så nu fick jag minsann hyra den själv. Om det inte hade varit så mycket män i bar överkropp hade jag nog inte stått ut.
Anyway, boken kan väl rekommenderas om man vill läsa en klassiker, men helt allvarligt så skulle jag nog välja en annan film (eller två) om man nu hade tre och en halv timme att spendera.


Förresten, så reklam för "Absolute 90s" precis på tv och hela barndomen flashade typ framför ögonen! Ojojoj, Ace of Base, Robyn, Britney, BSB och Ricky Martin, det är nästan så att man borde köpa den bara för minnena av lågstadiediskon och Voxpop... Kanske något för studentflaket?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag gillar apocalyps nu. Förevigt förknippad när vi i maj för tre år sen åkte med buss till Paris och vi igenom Hollan tror jag det var, eller Belgien, kikade på den. Och jaa, jag brukar inte skriva så mycket om skidåkning då jag ändå har en "modeblogg" och alla inte tycker att det är så intressant med bilder när vi railar och leker i pudersnö. Men dagens fotografering var ändå ganska kul. Och han är ju en homeboy då han gått på min skola och alltid varit en del av Åre. Dock inte alls lika kul att plötsligt få ett samtal från sin chef om att jag skulle fotografera honom. Där stod jag med hans telefonnummer i handen och förväntades stämma möte för plåtning. Yl. Men vi överlevde. Båda två. :)

2008-03-27 @ 16:42:00
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Kajsa

Men jag kan ju säga att han var ordentligt trevlig! Förstår väl att du hade en liten crush på honom innan. ^^ haha. Nästa vecka blir det avslutningsfesten med honom och alla de andra. Ska fota och lägga upp bilder då med så får du kika. :)

2008-03-27 @ 16:43:39
URL: http://aenigma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0