London - på torsdag!

Så, eftersom det här är en nyskapad blogg betyder det ju att de flesta som läser den faktiskt inte har en aning om vem jag är. Och så får det vara, iaf för ett tag, jag orkar inte presentera mig. Men en sak kan ni få veta, jag har två systrar och just nu bor den äldsta av dem i London.

Så, lite info så att ni kan förstå varför jag ska dit på torsdag (i övermorgon! Jag kanske borde börja packa?). Därför är jag dessutom i London relativit ofta, kanske två ggr per år? Även om jag inte har varit där på över ett år nu, det ska bli skönt att återvända.

Så topp tre kedjor jag tänker rusa till när jag väl är där?

1. Topshop (giganten på Oxford Street, gah, vem skulle inte kunna tänka sig att bo där?)
2. American Apparel (vi som inte bor i Stockholm får hitta den underbara butiken på andra ställen och helt enkelt lagra)
3. Urban Outfitters (igen, bor inte i Stockholm, UO finns ju faktiskt i Köpenhamn, men hur ofta är jag där?)

Dessutom ska jag leta balklänning på det gigantiska Beyond Retro och Absolute Vintage vid Brick Lane. Vilken trea ser inte fram emot balen? Jag vill stå ut i en klänning lika vacker som den Marion Cotillard hade på, hm, var det Screen Actors Guild Awards?

image3

Jag vill också ha ett ordentligt fall, men kanske ska den inte vara så färglös, nä, min klänning får hellre vara mörkt skogsgrön eller (hur trött kommer man inte bli på det här efter ett tag) blommig.
Det är en av anledningarna till att jag inte vill köpa min klänning på samma ställe som alla andra i Lund. Dels finns inte modellen jag vill ha, dels vill jag stå ut och ha något som ingen annan. Och gärna Hollywood-lockar i håret, det är annat än de ostyriga jag brukar vakna med.



Lightspeed Champion är brittiskt cool med Conor Oberst-aktigt Omaha edge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0