Superhjältar (tack Luella!)

En av mina lite nördigare sidor (och nu tänker du "en, har hon många?!" Svar: Ja, det har jag verkligen.) är att jag älskar superhjältar och ja, serier. Fast nej, jag är inte Seth Cohen (haha, hur nyligen var det inte egentligen som alla bara älskade Seth Cohen?!) och har faktiskt aldrig riktigt läst några serietidningar (uhm, Kalle Anka när jag var liten...). Vad jag faktiskt älskar är väl egentligen tanken på Superhjältar och serietidningar - och jo, människorna som samlar på dem och går på conventions och allt sånt.
Anyway, jag älskar när serier blir film, jag var ett die hard X-Men fan (jepp, premiär biljett till trean), Batman med Christian Bale - som jag redan innan var lite förälskad i, men verkligen avgudade efter BB. Jag plågade mig igenom Mitt Super-Ex, Superman Returns såg jag på canal + och t.o.m. superkalkonen Daredevil såg jag. Spiderman! Tobey MacGuire och snygga Kirsten, ja tack.

Fast vart vill jag egentligen komma med allt det här babblet? Jo, till Smallville. Hade du för ett halvår sen frågat mig "Batman eller Stålmannen?" hade jag med all säkerhet svarat Batman. Sen hände det en oktoberdag när jag var hemma sjuk att jag råkade slå på tv:n, hamna mitt i Smallville och fastna (för alltid). Lois, hur tuff var inte hon? Erica Durance som den envisa reportern fångade mig helt och Tom Welling var så snygg.

Och nu, tack Luella Bartley för att du gjorde superhjälten cool, utan dig hade Vouge USA med all säkerhet aldrig gjort ett Superhero-nummer featuring min älskling Tom Welling! Snacka om att jag blev chockad, här är han, den där killen alla skämtar om, han som är fast i en tv-serie som har gått lite för länge vars fans t.o.m driver med den (lanarama.com) i ett supersnyggt Vouge reportage tillsammans med Maryna Linchuk. In your face!

image56

Ok, så jag kanske är lite ledsen över att det är en modell (även om hon råkar vara Maryna Linchuk) och inte Erica Durance som "Lois", men nu ska jag inte klaga, bilderna är ju så vackra! Dessutom råkar ju Maryna vara väldigt lik Erica (något jag inbillar mig att de gjort med vilje) så lite nöjd är jag allt ändå...

image57

När jag först såg dom blev jag "eeeeeeeeeep" och typ satt och stirrade. Sen började fangirlen inom mig hoppa och jubla och göra kullerbyttor. Gissa om jag ska köpa det här nummert, vet inte om det var maj eller juni men jag ska hålla utkik. Det finns även ett annat modejobb med kvinnliga superhjältar, jag bjuder på Coco Rocha som  Poison Ivy och Catwoman:

image59

image58

Ok, efter det här gigantiska inlägget låter jag er vila lite innan jag börjar prata om Smallville igen. Allvarligt talat så skulle jag kunna prata om den serien i evigheter. (Vänta bara tills jag kommer tillbaka med min Maryna/Erica-liknelse post!)


Kommentarer
Postat av: anna

coola bilder

2008-04-16 @ 20:31:16
URL: http://skitsnackmeanna.blogg.se
Postat av: Man & Mode

Någonsin sett en kille blogga innan? Kolla in på min så får du se ;) ciao..

2008-04-16 @ 20:31:37
URL: http://manochmode.blogg.se
Postat av: Linnéa

åh, tack så mycket för din fina kommentar! jag blir så glad!

2008-04-17 @ 15:10:35
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: Sarah

åh, jag älskar reportage om superhjältar. fintfintfint

2008-04-27 @ 16:17:24
URL: http://lostdetective.blogg.se
Postat av: kajsa

Jag tycker tanken på superhjältar är så mysigt liksom. Det är så ...romantiserande och rart att tänka sig dem i vår värld!
Min favorit är helt klart Spawn. Alldeles galet bra ritad, för det mesta, och så jäkla cool.

2008-04-28 @ 18:20:41
URL: http://aenigma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0